Monday, March 24, 2014

Πασχαλινή λαμπάδα - Easter candle

Τσούπρες καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα!!!

Μετράω αντίστροφα μέρες! την Παρασκευή, το λατρεμένο μου ανιψοβαφτιστήρι έρχεται να δει την νονά και θεία του . Βεβαίως δεν έρχεται μονάχο του, φέρνει και τις αποσκευές του, δηλαδή τους γονείς του! Καλώς να τους δεχτώ όλους και να έχουμε καλό καιρό!!! 

Και μιας και πλησιάζει το Πάσχα, θυμήθηκα πως δεν σας έδειξα την περσινή μας λαμπάδα! 
Γνωστή και ως Λαμπάδα - Ελεφαντίνα! 


Λαμπάδα - Ελεφαντίνα

Πέρσι τέτοια εποχή ζούσα έναν απερίγραπτο πανικό. Έπρεπε να ετοιμάσω και να στείλω στην Γερμανία το πασχαλινό πακέτο της μικρή μου και αντιμετώπιζα ένα τεράστιο πρόβλημα.  
Δεν έβρισκα λαμπάδα!

Σε περίπτωση που δεν το έχετε καταλάβει, τον ρόλο της νονάς τον παίρνω πολύ σοβαρά.
Ήθελα λοιπόν να είμαι πάντα καθόλα τυπική στις υποχρεώσεις της νονάς. 
Όσο ζούσαμε όλοι Ελλάδα - ακόμα και την περίοδο που από νονά, έγινα αντικαταστάτρια μάνας -  ήθελα να κρατάω την παράδοση. Δηλαδή μέσα στην Μεγάλη εβδομάδα έβγαινα στην αγορά για να βρω τα δώρα της, την λαμπάδα και το πασχαλινό καλάθι. Μεγάλη Πέμπτη έβαφα αυγά, ζύμωνα και έψηνα το τσουρέκι την Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο, στόλιζα το καλάθι μου και το πρόσφερα στην Ελένη.  

Πέρσι όμως τα βρήκα μπαστούνια! Οι Πολωνοί σαν καθολικοί που είναι, δεν μοιράζονται τα έθιμά μας και συνεπώς δεν ανάβουν στολισμένα κεριά το βράδυ της ανάστασης.  Κι εφόσον στην Πολωνική αγορά δεν υπάρχουν πασχαλινές λαμπάδες ούτε για δείγμα, έπρεπε να φτιάξω μόνη μου. Ρώτησα την μικρή τι ήθελε να έχει πάνω η λαμπάδα της και διάλεξε: Ελέφαντα! 


Το υπέροχο κουτί που έφτιαξε ο νονός!

Η λύση του να στολίσω την λαμπάδα όσο κι αν έμοιαζε σχετικά απλή, αποδείχθηκε δύσκολη. 
Αυτό γιατί, εκτός από πασχαλινές λαμπάδες στην πολωνική αγορά δεν υπάρχει  -πάλι ούτε για δείγμα- κανενός είδους ψηλό, λευκό ή άλλου χρώματος κερί. 
Το πιο κοντινό σε λαμπάδα που βρήκα στα καταστήματα ήταν το κερί 15 εκ. για κηροπήγιο και φυσικά ούτε που πλησίαζε το απαιτούμενο μήκος!
Ήμουν τυχερή και κάποιος πρότεινε να κοιτάξω στην Ρωσορθόδοξη εκκλησία, όπου και βρήκα μια λαμπάδα από μελισσοκέρι σε τιμή που πόνεσε ο πισινός μου! 

Την πήρα, αγόρασα και τα υπόλοιπα υλικά και ξεκίνησα την δουλειά... να είναι καλά, ο καλός μου που βοήθησε να φτιάξουμε το μοβ κουτί... όλα πήγαν κατ ευχήν και η ελεφαντίνα ήταν μια γλύκα.


Οι πρώτες ύλες

Δυστυχώς τα γερμανικά ταχυδρομεία είχαν άλλη άποψη και το δέμα μου πήγε και ήρθε Πολωνία - Γερμανία 3 φορές, με αποτέλεσμα να το παραλάβει το παιδί 2 μέρες μετά το ελληνικό Πάσχα! 

Φέτος λοιπόν που είναι πια 5 χρονών γαϊδούρι, της πρότεινα να διαλέξει αν θέλει η νονά να φτιάξει πάλι την λαμπάδα ή αν προτιμάει να δώσω χρήματα στην μαμά της για να διαλέξει από την Γερμανία όποια λαμπάδα θέλει... Αν και αρχικά ζήτησε να την φτιάξω τελικά της γυάλισε μια λαμπάδα σε κάποια βιτρίνα και διάλεξε το δεύτερο. 
Κι αφού έτσι κι αλλιώς ούτε πέρσι έστειλα κόκκινα αυγά ή τσουρέκι, θα πάμε στην αγορά το Σαββατοκύριακο να διαλέξει και το πασχαλινό της δώρο. 


Το δώρο πριν μπει στην κούτα του ταχυδομείου

Νιώθω όμως λίγο ως πολύ άσχημα στην ιδέα, πως δεν θα παραλάβει δέμα και άρα θα χάσει κάτι από την αναμονή και την χαρά του πασχαλινού δώρου. Ο νονός μας όμως λέει, πως δεν έχει νόημα δέκα μέρες αφού η μικρή φύγει για Γερμανία, εγώ να τρέχω να ψάχνω και στέλνω πασχαλινά δώρα. Ομολογώ πως κι εγώ όσο το σκέφτομαι βρίσκω να έχει λογική απλώς δεν μου κάθεται καλά.
Εσείς τι λέτε; 

Το καφέ κουτί με τον λαδί φιόγκο κρύβει ένα πρόβατο
από λευκή σοκολάτα
ακριβώς σαν την γόβα της φωτογραφίας



No comments:

Post a Comment