Thursday, November 28, 2013

Γυναικείος σκούφος με κουκουτσάκι - Puff stitch slouchy beanie


Puff stitch slouchy beanie

Καθώς τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, τα κρύα σφίγγουν. Το θερμόμετρο δείχνει μόλις 1 βαθμό στην Κρακοβία, η υγρασία είναι 88% και ήδη από την Δευτέρα είδαμε τις πρώτες νιφάδες χιονιού!
Σκέφτηκα να πλέξω σκουφάκι και να το στείλω δωράκι στην νύφη μου που έχει τα γενέθλια της την άλλη εβδομάδα.

4 γύροι από κουκουτσάκια

Τα κουκουτσάκια και τα ποδαρακάκια δεν είναι δίνουν ένα ιδιαιτέρως συμπαγές αποτέλεσμα, που σημαίνει ότι ναι μεν το σκουφάκι είναι στυλάτο, αλλά το κεφάλι που το φοράει ενδέχεται να κρυώνει. 


Η κορυφή του σκούφου είναι Ποδαράκια

Γι' αυτό και διάλεξα ένα νήμα από 100% μαλλί που όμως έχει επεξεργαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι φιλικό με το δέρμα, να μην τσιμπάει ή προκαλεί κοκκινίλες. Έτσι το σκουφάκι μου κάλυψε και τις τρεις κατηγορίες. Δίνει στυλ, είναι άνετο και προστατεύει από το κρύο. 

Puff stitch slouchy beanie with ALIZE batik 

Χρησιμοποίησα  ALIZE batik χρώματος 3130 και 5,5mm βελονάκι. Το κουβάρι μου είχε βάρος 100gr  & 300mt και ξόδεψα περίπου το 60 με 70% του. 

Dc, puff stitch, sc 
Το σκουφάκι που έπλεξα θυμίζει κάπως μπερέ, αλλά αν χρειαστεί, πιάνει ολόκληρο το κεφάλι κ τα αυτιά. Η πλέξη puff stitch ή αλλιώς  κουκουτσάκι, είναι  συνδυασμένη με τα κλασσικά Ποδαράκια κ τα άριχτα γαϊτανάκια.  

PUFF STITCH ή Κουκουτσάκι: βήμα βήμα πως θα το κάνετε


Τυλίγω το νήμα στο βελονάκι και βουτάω
το βελονάκι στον πόντο



τραβάω το νήμα, έχω 3 θηλιές στο βελόνι, παίρνω νήμα

και ξαναμπαίνω στον πόντο τραβάω το νήμα ψηλά,
 έχω 5 θηλιές στο βελόνι

παίρνω πάλι νήμα και βουτάω στον πόντο
σηκώνω το νήμα κ έχω 7 θηλιές στο βελονάκι

ξαναπαίρνω νήμα, μπαίνω στον πόντο
και τραβάω το νήμα, έχω 9 θηλιές στο βελόνι
 
τυλίγω το νήμα στο βελόνι


 και το τραβάω προσεκτικά μέσα απ' όλες τις θηλιές

τυλίγω πάλι το νήμα στο βελόνι


και τραβάω το νήμα μέσα από την θηλιά
 ώστε να ασφαλίσω το κουκουτσάκι μου


Ελπίζω οι φωτογραφίες μου για το puff stitch να βοηθούν, στα  links  θα βρείτε σύνδεσμο και σε βίντεο του crochet geek για το πως θα πετύχετε αυτή την πλέξη! 
Σας δίνω σύνδεσμο και για το σκουφάκι ωστόσο δεν έχω ακολουθήσει κατά γράμμα τις οδηγίες προσάρμοσα τις οδηγίες στο μέγεθος που ήθελα και στον τύπο νήματος που χρησιμοποίησα. 

Άσχετο, αναφέρω συχνά το είδος νήματος που χρησιμοποίησα, όχι γιατί παίρνω προμήθεια από εταιρίες -που τέτοια τύχη- απλώς γιατί θεωρώ σημαντικό να δίνω όλες τις πληροφορίες για το πλεκτό που παρουσιάζω.


Συμβουλή: Αν δεν έχετε Bulky weight yarn (δηλ χοντρό νήμα, απλώς πλέξτε δυο κουβάρια των 50gr μαζί ή στο κουβάρι των 100gr μπορείτε εύκολα να βάλετε το δαχτυλάκι σας στο κέντρο και να τραβήξετε την άκρη του νήματος προς τα έξω. Με αυτό τον τρόπο πλέκετε τα τις δυο άκρες  ενός κουβαριού σαν ένα νήμα. 

Αρχή και τέλος του κουβαριού

Links 
puff stitch slouchy beanie Free pattern
Crochet Puff Stitch video tutorial
Puff stitch slouchy beanie video tutorial

No comments:

Post a Comment